dinsdag 4 augustus 2009

BBQ met vis en groente






Gisteren heb ik het de hele dag druk gehad. Eerst met mijn schoonzusje naar Hanos geweest. Leuk om het eens te zien en lekker geluncht. Ook nog een paar dingen gekocht maar niet eens zoveel. Daarna zijn we hier in huis verder gegaan met klussen. Daarvoor moesten we ook nog even naar de bouwmarkt om het een en ander te halen. Het gevolg was dat ik pas over half vijf bij de supermarkt stond om spullen voor het avondeten te kopen. Niet alleen was het laat voor mijn doen maar ik was ook nog eens behoorlijk moe en erg veel puf om  te koken had ik dus niet. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de barbecue aan te steken en daar vispakketjes, gepofte aardappels en geroosterde groenten op klaar te maken. Heel simpel dus allemaal maar wel erg lekker.

De vispakketjes:
3-4 ons tilapia
2 bosuitjes, in ringetjes gesneden
6 gedroogde tomaatjes, in reepjes gesneden
bruschetta kruiden
peper uit de molen
(knoflook)olie
Pak twee flinke stukken alufolie en leg op elk vel de helft van de ingredixebnten. Vouw het folie dicht en leg de pakketjes een minuut of tien op het rooster van de barbecue. Halverwege een keer omdraaien.

De gepofte aardappels:
4 aardappels
Omdat het al laat was heb ik de aardappels even voorgegaard in de magnetron. Prik met een vork de onder de kraan schoongeboende aardappels even een paar keer in en zet ze op een bord 10 minuten in de magnetron op vol vermogen. Wikkel ze dan ieder in een stuk alufolie en leg ze op het rooster van de barbecue.

De geroosterde groenten:
1 groene paprika
1 gele paprika
1 ui
1-2 tomaten
2 teentjes knoflook
wat olijfolie

Snijd de paprika's in grote stukken en de ui in halve ringen. De tomaten heb ik in vieren gesneden. Ik gebruik voor dit gerecht altijd zo'n aluminium bakje voor op de barbecue. Je kunt ze bij verschillende winkels kopen, ik koop nooit die dure van Weber, goedkope merken voldoen even goed. Doe een klein beetje olie in het bakje en doe er dan alle gesneden groente en de knoflook in. Zet het bakje op de barbecue en laat de groente zo gaar wworden als je zelf wilt. Wel af en toe even doorroeren want anders bakt het aan. Je kunt er naderhand altijd nog wat kruiden overheen strooien maar doe dat niet voordat je gaat roosteren want de kruiden bakken onherroepelijk aan.
We hebben heerlijk buiten gegeten en lekker zitten bijkomen van onze drukke dag. En aan foto's maken voor hier heb ik helemaal niet gedacht. Daarom heb ik maar een plaatje van internet gepikt. Mocht een rechthebbende er problemen mee hebben dan hoor ik dat graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten