donderdag 22 oktober 2009

Nog een keer Julia Child

Toen ik van de week op het internet aan het zoeken was naar informatie over Julia Child kwam ik ook een aflevering van haar kookshow The French Chef tegen waarin Julia uitlegt hoe je snel een omelet kunt bakken. Ik heb van mijjn moeder geleerd dat je dan met een spatel telkens gestold ei naar het midden van de pan duwt en nog niet gestold ei naar de rand laat lopen. Zo ga je door totdat het zo goed als allemaal gestold is. Julia Child doet dat anders. Zodra het ei in de pan zit begint ze de pan flink op en neer te schuiven en aan het eind van de rit heeft ze een prachtig omeletje.  Gisteren heb ik voor de lunch het eens op haar manier geprobeerd en verdomd, het lukte. Erg goed zelfs, het resultaat was een heerlijk luchtige omelet die me prima smaakte. Ik heb wel de hele middag last van mijn arm gehad van dat pannenschuiven. Misschien moet ik toch eens wat meer gaan oefenen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten