donderdag 25 februari 2010

Glutenvrije pasta met een saus van kip met paddenstoelen en groente





De laatste weken lijkt het alsof ik steeds minder tijd heb. Er is zoveel gebeurd en er moet nog zoveel gebeuren dat ik het af en toe zelf niet meer kan bijbenen. Tja, we gaan maar gewoon door  en we zien wel waar het schip strandt. Gisteren had ik vrij gehouden en ben ik lekker met mijn zus naar de sauna geweest. Heerlijk was het. We hebben volop bijgekletst, lekker gegeten (een mooie maaltijdsalade) en volop saunarondjes gemaakt. Het  gevolg van die vrije dag was dat ik vandaag de schade moest inhalen en daarom had ik niet zo heel veel tijd om te koken. Een snelle hap dus maar dan wel een die lekker en gezond is. Pasta werd het, dat is altijd gemakkelijk en snel klaar. Dit keer met een saus van kip en groenten. Ik had in de supermarkt een zakje zg. paddenstoelenroerbakgroenten (jaja) gekocht met kastanjechampignons, prei en rode ui maar dat kun je natuurlijk ook heel goed zelf snijden. Wij aten vandaag met zijn tweeën en daarvoor gebruikte ik het volgende:

ca. 2 ons biologische kipfilet in kleine blokjes gesneden
1 zakje paddenstoelenroerbakgroenten (400 gram)
1 groene paprika in kleine blokjes gesneden
2 tenen knoflook uit de knijper
1/2 theelepel tuinkruidenstrooibouillon
witte peper
basilicum
1/2 eetlepel bruschetta kruiden (is oa. te koop bij Xenos en Oil & Vinegar)
1 glas droge witte wijn
1 blik gepelde tomaten
maizena

Verhit wat olijfolie in een pan en fruit de paprikastukjes. Doe na een paar minuten de stukjes kip erbij en laat even bakken. Voeg dan de roerbakgroenten en de knoflook toe en roer het geheel goed door. Maal er (flink wat) peper over en doe de bruschettakruiden en het bouillonpoeder erbij. Giet de wijn in de pan en laat het even op een zacht vuurtje pruttelen. Als laatste giet je de inhoud van het blik gepelde tomaten in de pan. Terwijl de tomaten in de pan liggen snijd ik ze voorzichtig met de punt van mijn koksmes in stukken. Doe nu ook de basilicum in de pan en roer alles goed door. Bind de saus met een beetje aangemaakte maizena tot de gewenste dikte. Proef de saus en maak op smaak af. Serveer met vers geschaafde Parmezaanse kaas en wat olijven.
Terwijl je met de saus bezig bent kun je ondertussen de pasta koken die die je erbij wilt eten. Wij hadden vandaag penne. T. had penne van Schär en ik had glutenvolle penne. Ik had een klein beetje saus over maar dat genruik ik morgen als vulling voor een omeletje ofzo voor de lunch. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten