zaterdag 19 maart 2011

Glutenvrije pasta met garnalen/mosterdsaus





Een tijd geleden heb ik al eens geschreven over het boek '100 pastasauzen' van Thea Spierings. Daar maak ik ook regelmatig onderstaande saus uit als ik eens niet zoveel tijd heb. Heel gemakkelijk, snel klaar en superlekker. Dit recept heb ik ook aan mijn zoon gegeven en hij maakt het regelmatig.
In het boek worden gekookte garnalen gebruikt, dat heb ik de keer dat de foto werd gemaakt ook gedaan maar ik maak het liever met nog ongekookte garnalen. Die doe ik dan tegelijk met de tomaten in de pan en laat ze bakken tot ze helemaal rose zijn. Verder doe ik er meer garnalen in dan Thea Spierings. Onderstaande hoeveelheden zijn officieel voor 4 personen maar dat is aan de krappe kant vind ik. Ik reken per persoon op 150-200 gram garnalen. Gewoon wat meer gebruiken. Deze saus is ook heerlijk met tagliatelle.

2 uien
3 teentjes knoflook
500 gram garnalen
4 tomaten
1 eetlepel mosterd
200 ml kookroom of crème fraîche
witte peper
basilicum

Pel de uien en snipper ze. Was de tomaten en snijd ze in 4 stukken. Haal het zaad eruit. Snijd de tomatenparten in stukjes. Doe de garnalen in een zeef en spoel ze even af met water.
Doe een beetje olijfolie in de pan en fruit de stukjes ui en de uitgeperste teentjes knoflook. Doe de tomatenstukjes in de pan en laat deze 2 minuten meebakken. Doe nu de mosterd, peper, de basilicum en de kookroom erbij en roer het goed door. Even proeven of het lekker is. Misschien moet er wat mosterd bij of wat peper. Voeg nu de garnalen toe en laat ze in de saus warm worden.

Uit het boek: '100 pastasauzen' van Thea Spierings, uitgeverij Caplan, ISBN 9789087242220

1 opmerking:

  1. O wat een lekker pastagerecht! Goede tip ook voor dat boek met die pasta sauzen. Die kende ik nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen