zondag 6 maart 2011

Vispakketjes





Ik probeer altijd wel op mijn lijn te letten. Het is niet zo dat er nu kilo's vanaf moeten maar ik zou het niet vervelend vinden als ik iets gewicht zou kwijtraken. Als ik dan een dag veel (of vet) gegeten heb dan maak ik de dag erna altijd iets magers. Laatst heb ik daarom weer eens vispakketjes gemaakt. Heel gemakkelijk en snel klaar en daarnaast ook nog eens supervriendelijk voor m'n gewicht.
Voor 2 personen heb ik het volgende gebruikt:

2 mooie stukken vis (ik had heekfilet maar je kunt natuurlijk allerlei soorten vis hiervoor gebruiken)
2 bosuitjes
2 tomaten
4 gedroogde tomaten op olie
een handvol kappertjes
peper naar smaak
citroensap
olijfolie

2 stukken alufolie

Controleer  de vis op graten en leg ze elk op een stuk alufolie. Snijd de gedroogde tomaatjes in kleine stukjes en de bosuitjes in ringetjes en verdeel dat over de stukken vis. Snijd de tomaten in stukken, haal het vocht met de zaadjes eruit en snijd de stukken vrichtvlees in kleine blokjes. Verdeel ook die over de vis. Spoel de kappertjes even onder de kraan af. Ik neem dan echt een handvol kappertjes, doe mijn hand dicht en laat het water door mijn vingers stromen zo dat de kappertjes niet wegspoelen. Verdeel ook de kappertjes over de vis. Maal er wat peper naar smaak over en druppel er wat citroensap overheen en een klein beetje olijfolie. Vouw de pakketjes goed dicht en leg ze ongeveer een kwartier in een voorverwarmde oven (200 graden) tot de vis gaar is. Wees voorzichtig met het openamken van de pakketjes want er komt hete stoom uit!
Je kunt er van alles bij eten, deze keer heb ik er gepofte aardappels bij gemaakt en gestoomde broccoli.
Gepofte aardappels maak ik door een paar even grote aardappels goed schoon te borstelen en ze dan een minuut of 10 in hun geheel te koken. Vervolgens giet ik ze af en laat ze staan tot vlak voor we gaan eten.
Dan doe ik ze of in alufolie in de oven of (en dan niet in alufolie natuurlijk) in de magnetron. In de magnetron gaat het snelst, 10 minuten is vaak al genoeg. In de oven vraagt meer tijd.

Twee foto's dit keer. Bovenaan een foto van de uitgepakte vis en onderaan een foto van het pakketje vlak voor ik het dichtvouwde en in de oven legde.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten