maandag 17 juni 2013

Annamaria´s rijstsalade




Het was al voorspeld en het was ook zo: Een heerlijke zomerdag was het vandaag! De voorspelde regenbui trok snel over en liet maar heel weinig regen bij ons vallen dus al met al was het een prima zomerse dag.
Op zo´n dag maak ik graag een maaltijdsalade. Nu hadden we gisteren en eergisteren al gevulde aardappels gegeten waarvan ik het recept nog hier zal neerzetten dus het moest iets met pasta of rijst worden. Een pastasalade hadden we vorige week of twee weken geleden al gegeten dus koos ik voor een rijstsalade.
Vandaag heb ik een rijstsalade gemaakt die ik een tijd geleden bij 24Kitchen langs zag komen.
Het is een recept van Roberta Pagnier, of eigenlijk van haar moeder vandaar dat ze het Annamaria´s rijstsalade heeft genoemd.
Ik heb het net iets anders gemaakt. De gele paprika werd een rode want die had ik nog liggen. Net zoals het stukje Gruyère dat ik heb gebruikt in plaats van de Emmentaler en de kleine tomaten in plaats van de cherrytomaatjes. Door mijn zelfgemaakte mayonaise heb ik een teentje knoflook geroerd. Verder heb ik geen zout toegevoegd, de knakworsten en de kaas maken het al zout genoeg.
De salade was erg lekker, voor herhaling vatbaar. Volgende keer maak ik hem eens met vis in plaats van met knakworst. Ik ben daar niet zo´n fan van maar T. is er dol op en ik moet zeggen, het smaakte niet verkeerd in deze salade.
Voor het recept verwijs ik jullie graag naar 24Kitchen, nu eens bedenken wat we morgen zullen eten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten