donderdag 19 juni 2014

Relish van rode uien



Een bijgerechtje vandaag. Heel simpel om te maken maar o zo lekker.
Heerlijk bij gegrild vlees maar ik vind het zelf ook lekker op een boterham met kaas.
Relish van rode uien. Of is het chutney? Ik weet zelf eigenlijk niet wat nu precies het verschil is tussen die twee.
Vandaag heb ik het weer gemaakt, gewoon een klein beetje voor T. en mij samen voor bij de broodjes hamburger die we vandaag gegeten hebben.
Je kunt meer maken en het in een schoon potje bewaren maar het is eigenlijk zo snel klaar dat ik het niet de moeite vind om dat te doen.

Ik heb de volgende ingrediƫnten gebruikt voor 2 personen dus:

3 rode uien
1 eetlepel bruine basterdsuiker
1 eetlepel rode wijnazijn
1/2 theelepel gedroogde tijm
klein beetje gemalen peper
klein scheutje zonnebloemolie

Pel de uien en snijd ze in halve ringen. Fruit ze in de zonnebloemolie tot ze zacht zijn. Voeg dan de suiker, azijn en tijm toe en laat het nog een minuut of 10 op een zeer laag pitje pruttelen terwijl je het regelmatig doorroert.
Draai het vuur uit en laat de relish afkoelen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten